Ayurvedische massage – Abhyanga

ABHYANGA

Abhyanga is een complete ayurvedische lichaamsmassage, de achterkant en voorkant van het lichaam worden gemasseerd en ook het hoofd. Een echte ayurvedische massage onderscheidt zich door het gebruik van een ruime hoeveelheid warme kruidenolie. Deze kruidenolie heeft een therapeutische werking. Als basisolie wordt vaak een sesamolie gebruikt en daaraan wordt een kruidenolie toegevoegd. De kruidenolie wordt gekozen op basis van de constitutie van de persoon en/of de klachten van de persoon. De werking van de olie is gericht op het balanceren van de dosha's en het reinigen van de weefsels en kanalen.

De ayurvedische massage heeft een reinigend effect, ontspant, voedt en balanceert fysiek en mentaal. Het zelfgenezend vermogen van het lichaam en de geest worden gestimuleerd.

De massage:

• verbetert de weerstand en activeert het lymfesysteem en de bloedsomloop
  • vermindert stress, vermoeidheid en slapeloosheid
  • draagt bij aan lichaamsbewustwording en verlichting van spierspanning
  • helpt bij klachtenvermindering van bijvoorbeeld rugpijn, nekklachten, rsi, whiplash, reuma, stress, burnout, spijsverteringsklachten, huidaandoeningen en hoofdpijn

De ayurvedische massage is geschikt voor iedereen, gezond en ziek, oud en jong. De ayurvedische massage is een weldaad voor lichaam en geest.

Goed om te weten:

• gebruik voor de massage geen overvloedige maaltijd
  • houdt rekening met je kleding, sommige kruidenoliën kunnen vlekken veroorzaken op je kleding
  • vooraf graag douchen en gebruik geen of zo weinig mogelijk make-up
  • plan de massage ruim in en neem tijd na de massage voor een optimale werking

Bel me!